SUGAUS VAŽINĖJIMO PATARIMAI

Prieš pradedant važinėti triukiniu paspirtuku, labai svarbus yra – apšilimas. Apšilimas būtinas net tada, jeigu į parką atvažiavote paspirtuku ir galvojate, kad apšilimo jau nereikia. Dauguma traumų kurias patiria vairuotojas yra būtent dėl neapšilusių, apkrovoms nepasiruošusių raumenų. Padarykite kelis apšilimo pratimus, kad netraumuotumėte savęs.

  • Niekada nedarykite triukų kuriems neesate pasiruošę. Juk labai dažnai traumos įvyksta dėl šių dviejų priežąsčių: „žiūrėk, kaip aš galiu“ ir „žiūrėk, kaip reikia“.
  • Nevažinėkite per lietų ar šlapiu asfaltu. Triukinių paspirtukų ratų protektorius nepritaikytas važinėjimui šlapia danga, nes praranda sukibimą, ratai tampa slydūs ir yra didelė tikimybė nukristi ir susižeisti.
  • Nevažinėkite šaltu oru ar žiemos sezonu. Šaltu oru paspirtuko ratai ne tik praranda sukibimą su danga, bet ir yra didelė tikimybė patirti traumą dėl sustingusių kūno raumenų.

PRADEDANTIESIEMS !

  • Atminkite, gatvė nėra skirta važinėjimams triukiniu paspirtuku. Tai pėsčiųjų ir vairuotojų teritorija. Nepervertinkite savęs ir gerbkite kitus eismo dalyvius !
  • Primename, kad dažnai laiptų turėklai kuriuos taip norisi įveikti, yra kur kas aukštesni ir pavojingesni nei artimiausiame paspirtukų parke. O nukristi nuo turėklų ant laiptelių yra skaudžiau ir pavojingiau, nei ant fanierinės rampos. Todėl prieš imdamiesi naujo aukščio, gerai pagalvokite bent tris kartus.
  • Atkreipkite dėmesį į dangą. Smėlis ar akmenukai nutūpimo vietoje gali sugadinti net ir patį geriausią triuką ! Stebėkite, kur ir kokia danga važinėjatės !

TRIUKINIAI PASPIRTUKAI – sparčiai populiarėjantys ne tik tarp vaikų, bet ir tarp paauglių bei suaugusiųjų.

  • Su šiais paspirtukais ne tik šauniai praleisite laisvalaikį, bet ir puikiai pasportuosite, nes važinėjant ir mokantis triukų, dirba visi kūno raumenys !
  • Kiekvienas daiktas ilgiau tarnauja, jeigu tinkamai jį prižiūrėti. Triukiniai paspirtukai ne išimtis. Tačiau norime įspėti, kad nežiūrint į šių paspirtukų tvirtumą ir patikimumą, su jais atsitinka įvairiausių dalykų.
  • Norime jus trumpai informuoti apie tai, kas dažniausiai nutinka su triukiniais paspirtukais.

KAIP DAŽNAI IR KODĖL LŪŽTA TRIUKINIAI PASPIRTUKAI ?

  • Paspirtuko lūžimo fakto, niekada negalima atmesti dėl važinėjimo įgudžių. Turite skirti daug dėmesio paspirtuko surinkimui ir jo priežiūrai. Pasitikėkite tik kokybiškomis dalimis. Kuo sudėtingesnius ir pavojingesnius triukus atliekate, tuo didesnė apkrova tenka kiekvienai paspirtuko daliai. Paspirtuko dalys būtinai turi būti kokybiškos ir nesusidėvėjusios.
  • Triukinį paspirtuką būtina tikrinti bent kartą į savaitę, net jei niekas nekliba, netarška ir netrūkinėja. Atidžiai patikrinkite dekos įtrūkimus, nusidėvėjimą, vairo sujungimus, ratų būklę, stabdį, vairo ašį. Tai yra silpniausios paspirtuko vietos.
  • Kitas dalykas yra tai, kad dažnai įtrūkimai nėra matomi dėl dažų sluoksnio. Tačiau jeigu dažai atšoko ar nusilupo- tai pirmasis ženklas, kad šioje vietoje jau yra deformacija ir netrūkus atsiras įtrūkimas.

KADA LŪŽTA VAIRO ŠAKĖ

  • Labai sunku pastebėti ir šakės koto įtrūkimus. Plunksnos lūžta retai, dažniau lenkiasi dėl netinkamo surinkimo ar šoninių apkrovų. Tačiau šakės kotas daugeliu atvejų lūžta iškart ir pačioje netinkamiausioje vietoje. Todėl visada būkite atsargūs ir atidžiai apžiūrėkite visus galimus vairo šakės pažeidimus. reguliariai priveržiamas. Ši sistema buvo populiari ankstyvaisiais triukinių paspirtukų laikais, tačiau dabar jos populiarumas blėsta.

KADA LŪŽTA VAIRAS

  • Vairas yra bene antras pavojingiausias dalykas po vairo šakės. Vairas lūžta dviejose vietose: prie pagrindo ties spaustuku arba vairo susikryžminimo vietoje. Lūžis ties spaustuku panašus į vairo šakės lūžį. Vairo susikryžminimo vietoje, lūžis yra pavojingesnis. Paprastai esant tokiam gedimui, naudotojas apkrauna atraminius vamzdžius ir įvykus lūžiui jam nėra į ką atsiremti. Viena ranka sugeba atlaikyti nusileidimą, tačiau galite užsikabinti kita ranka lūžio vietoje arba dar blogiau kristi į jį krūtine. Laimei, tai labai retas gedimas. Žinoma, jei mėgstate šokinėti nuo 15 laiptukų, tai gali būti ne tokia ir retenybė. Jeigu vairas ne naujas ar matote, kad vairo sukryžminimo vieta deformuota, būkite atsargūs prieš atlikdami bet kokius triukus.

KADA LŪŽTA SPAUSTUKAS (CLAMP’as)

  • Paspirtuko spaustuko sulaužymas yra retas atvejis. Dažniau spaustukai tampa netinkami dėl neteisingos priežiūros. Tačiau varžtai turi savybę prasisukti, o sriegis nusisukti. Todėl laikas nuo laiko reiktų pakeisti spaustuką, paprastai keičiant vairą ar suspaudimo (kompresinę) sistemą.
  • Pradedantieji dažnai perveržia varžtus taip sulaužydami spaustuką, ko pasekoje įtrūksta metalas.

KADA LŪŽTA DEKA

  • Deka lūžta retai. Dažniausiai ji sutrūkinėja ir naudotojas nusprendžia ją pakeisti, kol ji dar visiškai nesulūžta.
  • Bet kokiu atveju dekos silpnoji vieta yra kotas ir užpakalinė rato ašis. Jeigu matote dekos įtrūkimus, važinėtis galite, tačiau negalite daryti triukų ir stiprių nusileidimų. Jeigu įtrūkimas smarkiai išsiplėstų, dalis metalo vis tik sulinks ir deka praras savo geometriją. Tikimybė, kad deka sulūžtų ir sužalotų vairuotoją yra labai maža. Tokiais nusileidimais labiau linkę lūžti ratai, šakė, vairas ir tik poto deka.

KADA LŪŽTA RATAI

  • Dažniausiai lūžta ratai. Populiariausias būdas juos sulaužyti- gilus nusileidimas šonu arba dideliu kampu. Po tokių nusileidimų poliuretanas nuskrieja nuo disko. Patikrinkite ratus ar nėra įtrūkimų ir laiku keiskite juos. Beja, bent kartais perstatykite ratus 180 laipsnių, t.y. pakeiskite puses. Tai lems tolygesnį poliuretano nusidėvėjimą. Ratų ašis lūžta retai. Plastikiniai ratai gali įtrūkti stebulėje, tačiau tai lengva pajusti ir pastebėti, nes ratas pradės siaubingai girgždėti ir nevažiuos.