Praktiški patarimai, kaip teisingai prižiūrėti elektrinius paspirtukus
- Šį gaminį sukūrė ir surinko profesionalai. Neatlikite savavališko elektrinio paspirtuko ar jo dalies(-ių) modifikavimo, taip išvengsite prekės sugadinimo ar garantijos praradimo.
- Surinkdami naują elektrinį paspirtuką, neperveržkite varžtų, kad nesugadintumėte sriegio ir korpuse neatsirastų įtrūkimų.
- Reguliariai tikrinkite ratus bei padangas. Pasukite juos kad patikrintumėte, ar jie veikia tinkamai. Prieš kiekvieną važiavimą patikrinkite stabdžius.
- PADANGOS: Padangose 10“- oro slėgis tūri būti: 3.1Bar, 310Kpa arba 45Psi; Padangose 8,5“- oro slėgis tūri būti: 3.4Bar, 340Kpa arba 50Psi; Padangose 8“- oro slėgis tūri būti: 2,5Bar, 250Kpa arba 36Psi
PASTABA: nenaudokite tepimui WD40 (antikorozinės alyvos).
BATERIJA. Visi akumuliatoriais maitinami elektriniai įrenginiai turi savo tarnavimo laiką, tam, kad jie tinkamai funkcionuotų kuo ilgiau, būtina teisingai prižiūrėti jų bateriją ir paisyti kelių paprastų taisyklių.
Elektrinio paspirtuko baterija – į ką pirmiausia atkreipti dėmesį?
Elektrinėse transporto priemonėse dažniausiai naudojamos ličio-jonų baterijos. Jos yra pakankamai jautrios, todėl teisingai neprižiūrimos, labai greitai gali prarasti savo talpą, kuri tiesiogiai susijusi su autonominio veikimo laiku. Anksčiau labai populiarios buvo nikelio-kadmio baterijos, kurias naudojimosi pradžioje būtinai reikėjo visiškai iškrauti ir pilnai, iki 100% įkrauti. Dėl šitos priežasties daugelis žmonių, kurie žino ankstesnių baterijų formatavimo būdą, taiko jį ir šiuolaikinėms ličio-jonų baterijoms, kas pasirodo yra visiškai neteisinga. Ką tai reiškia? Ličio jonų baterijas geriau įkrauti kai jos yra pusiau išsikrovusios, o ne visiškai tuščios. Ličio jonai neturi „atminties“, taigi baterijai nėra pakenkiama, jei ji įkraunama būdama puspilnė (šią problemą turėjo anksčiau naudotos nikelio baterijos). Tačiau jei baterija bus visiškai išsikrovusi ir įtampa nukris iki tam tikros ribos, ji bus sugadinta.
Elektrinio paspirtuko baterijos įkrovimas ir iškrovimas
Kalbant apie ličio-jonų baterijų įkrovimą, vertėtų paisyti dviejų svarbiausių taisyklių:
- Neleiskite baterijai pilnai išsikrauti. Teoriškai ličio-jonų baterijos efektyviausiai veikia tada, kai pasižymi 20-80% įkrovimu. Ką tai reiškia? Jeigu išlaikysite baterijos įkrovimo lygį šiame intervale, ji mažiau praras talpos ir bus našesnė.
- Neperkraukite baterijos.Vos tik baterija pilnai įkraunama, ją reikėtų atjungti nuo maitinimo. Tai neleis aktyvuoti naujų įkrovimo ciklų, kurie sumažina baterijos veikimo trukmę. Be to, per ilgas baterijos įkrovimas, pavyzdžiui, paliekant per naktį, gali labai pažeisti bateriją, perkaitinti ją ar net tapti gaisro priežastimi.
Kiti praktiški patarimai, kaip tinkamai naudotis ir prižiūrėti elektrinį paspirtuką
Pagrindinės taisyklės, kurių laikantis galėsite ilgiau džiaugtis tinkamai funkcionuojančiu elektriniu paspirtuku.
- Venkite baterijos perkaitimo, nes jis gali tapti rimtų pažeidimų, baterijos talpos praradimo, prastesnio įrenginio veikimo priežastimi. Todėl patariama vengti elektrinį paspirtuką palikinėti saulėje bei per daug apkrauti bateriją ilgai važiuojant į kalną.
2.Esant žemai aplinkos temperatūrai jų talpa reikšmingai mažėja, net iki 50%, kai jais naudojamasi maždaug 0ºC temperatūroje. Todėl jei vasarą iki darbo ar kito kelionės tikslo nuvažiuojate be papildomo įkrovimo, šaltuoju metų laiku tam pačiam atstumui įveikti jau gali prireikti papildomo įkrovimo. Laimei, šalčio veikiami baterijos talpos pasikeitimai yra laikini, t.y. įkaitusi baterija veikia įprastu būdu.
- Taip pat patariama vengti trumpųjų jungimų. Visų pirma, tai aktualu tada, kai elektrinis paspirtukas sušlampa. Tokiu atveju, reikėtų išimti bateriją ir leisti įrenginiui išdžiūti.
- Jeigu planuojate elektrine transporto priemone nesinaudoti ilgesnį laiką, pavyzdžiui, žiemos metu, vertėtų tam tinkamai pasiruošti.
Rekomenduojama įkrauti bateriją iki maždaug 50% ir laikyti įrenginį šiltoje patalpoje. Siūloma, kad temperatūra toje vietoje būtų maždaug apie +18ºC arba didesnė. Nepalikite pilnai įkrautos baterijos nenaudojamos. Panaudokite bateriją bent kartą per dvi-tris savaites – tokios „treniruotės“ jai yra būtinos.
- Jokiais būdais nelaikykite elektrinio paspirtuko žemesnėje temperatūroje, nes ji neigiamai paveiks bateriją.
ATMINKITE, NETINKAMA BATERIJOS PRIEŽIŪRA TURI ĮTAKOS GARANTINIAM ELEKTRINIO PASPIRTUKO GALIOJIMUI!